به بهانه  جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی 

:ایرانیان در طول تاریخ با الهام از مضامین زیبای  قرآن کریم آثار درخشان و ممتازی را برای جهانیان به یادگار نهاده اند.

محمد رضا تابش
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

فرهنگ ملی سرزمین ما ترکیبی فاخر از مضامین بلند فرهنگ ایرانی و اسلامی و بنیادی ترین عرصه آفرینشهای هنری و کانون خروشان بالندگی و خلاقیت و نشان از ژرفای بی بدیل توانائی و استعداد ایرانیان دین مدار و آفریننده دارد.
نگاهی دقیق به حیات مردمان این مرز و بوم در قرون متمادی و گذار آنان از فراز و فرود روزگاران، گستره ای عظیم از دست آوردها و دست ساخته های آنان با نمادهائی برگرفته از ایمان و باورهای توحیدی و وحیانی را متجلی می¬سازد که ما را به شناخت شاخصه¬های هنری رهنمون می¬گردد و هر اثر هنری که با دستان گهر ساز آنان آفریده می¬شود؛ دریچه ای است که می توان در آن به پیدا و پنهان جان و جهان انسان ایرانی که با آهنگ دلنشین کلام خالق هستی، چونان زلال زمزم نور توأمان گردیده را رؤیت نمود.
صنعتگری همراه با هنرمندی از ایرانیان در طول تاریخ با الهام از مضامین زیبای مصحف شریف و قرآن کریم آثار درخشان و ممتازی را برای جهانیان به یادگار نهاده است.
اینک برگزاری جشنواره صنایع دستی در کهن سرزمین یزد که از دیرباز مظهر علم و ایمان و قرآن پژوهی و مردمان سخت کوش و آفریننده بوده، فرصتی مغتنم را فرآوروی صنعتگران و هنرمندان ومردمان دوست دار هنر قرارداده تا با ستایش از خلاقیتهای به نمایش در آمده آینده¬ای روشن و امید بخش را تجلی بخشند .
با اغتنام از فرصت، از برگزار کنندگان و دست اندرکاران این جشنواره ملی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همه شرکت کنندگان عزیز در این جشنواره که از مناطق مختلف ایران اسلامی جهت ارائه آثار خود شرکت جسته اند قدردانی و تشکر مي نمایم .
امیدوارم در پرتو آیات الهی و نورانی قرآن کریم و بر بستر اندیشه هنر آفرین و زیبایی پسند ایرانی مسلمان ، شاهد خلق آثاری هنری با بن مایه تعهد و معنویت اسلامی و با نگاه عمیق به جامعه بشری باشیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا